16 grudnia 2014

A może by tak inaczej? Aternatywne choinki.



Uwielbiam tradycyjną, żywą choinkę, która umila nam wspólne, świąteczne wieczory cudownym zapachem, sentymentalnymi ozdobami i tworzącymi niezwykły klimat światełkami. Święta w domu rodziców bez żywej choinki istnieć by nie mogły. W swoim mieszkaniu również bardzo chciałam mieć w tym roku chociaż namiastkę choinki, która będzie mnie nastrajała przed wyjazdem na święta do rodzinnego domu. Żywa nie wchodziła w grę - i tak na święta stąd wyjeżdżamy, więc długo byśmy się nią nie nacieszyli, a z resztą - kto by o nią dbał? Sztuczna była jakimś pomysłem po tym, gdy zobaczyłam w Ikei sztuczną choinkę o stosunkowo niskim "poziomie plastikowości'' ;) Jednak kupowanie do niej dodatkowo lampek, ozdób świątecznych... Pomyślałam, że poczekam i porozglądam się za inną opcją. 

Z pomocą przyszła mama, która sprezentowała mi śliczną dekorację - drewnianą, płaską choinkę, a do tego piękne światełko-bombki. Jest to dla mnie opcja idealna - mogła stanąć na mojej komodzie na długo przed świętami (i od razu nastrajać mnie na święta!), nie zajęła dużo miejsca, nie wymaga żadnej pielęgnacji, a w dodatku jest bardzo oryginalna, pomysłowa i prezentuje się przepięknie. No i - co bardzo ważne - świeci ślicznym, klimatycznym, ciepłym światłem. Nic dodać, nic ująć.




I choinka ta właśnie była inspiracją do dzisiejszego posta - no bo właśnie, przecież z różnych powodów wiele z was na pewno będzie poszukiwało pomysłów, jak zastąpić tradycyjną, żywą choinkę. A jeśli nawet trafiłaś tu, nie szukając ich, to i tak oko świetnymi pomysłami można ucieszyć :)

Jeśli więc:

- w swoim małym (studenckim?) mieszkanku nie masz miejsca na żywą choinkę
- szkoda ci pieniędzy na żywe drzewko, które nie postoi przecież długo
- jesteś uczulona (to chyba możliwe?) na żywe choinki
- masz w domu cudowne i nieprzewidywalne zwierze, jakim jest kot...
- ... albo równie cudowne i nieprzewidywalne malutkie dziecko
- plastik nie jest fantastik, co według ciebie tyczy się również choinek
- albo zwyczajnie znudziłaś się tradycyjnymi drzewkami

mam nadzieję, że znajdziesz tu coś dla siebie :)

Pomysły przede wszystkim dla tych, którzy nie mają zbyt wiele miejsca w mieszkaniu, by ustawić drzewko. No i z pewnością dla tych, którzy kochają design - bo tym pomysłom kreatywności i pomysłowości odmówić nie możemy.

 Źródła zdjęć: 1 2 3 4 5 6 7 8

Jak przymocować do ściany ozdoby? Naklejki, takie jak w przykładzie nr 4 można po prostu wyciąć z samoprzylepnego papieru, a prawdopodobnie też zamówić profesjonalne szablony. Ozdoby przestrzenne można przykleić do ściany np. dwustronną taśmą klejącą, albo specjalną plasteliną do montażu. Co jednak jeśli ozdoby będą zbyt ciężkie? Macie na to jakieś patenty? Cóż, zdaję sobie sprawę, że chociaż choinki te prezentują się bardzo ciekawie, to jednak konieczność poświęcenia ściany nie jest zbyt optymistyczną wizją. Chyba, że po świętach planujemy malowanie.


Dla miłośników natury i nie tylko. Zbicie takiej choinki z desek nie jest chyba najtrudniejszą rzeczą, a dowolność jej ozdobienia jest ogromnym plusem. Świetnie, że można zrobić zarówno płaską, oprzeć ją o ścianę, czy też przestrzenną - służącą nam na przykład za świecznik. Wspólne malowanie czy dekorowanie takiego oryginalnego drzewka na pewno niesamowicie nastroi na święta! 5 jest raczej z korków od wina, ale pasowała mi do tej kategorii :)


Źródła zdjęć: 1 2 3 4 5 6 7

Dla prawdziwych łasuchów? No, niekoniecznie - nie wszystkie są jadalne. Ale te z piernika czy ciasteczek na pewno zrobią furorę. A taką z makaronu chyba każdy z nas robił w przedszkolu czy podstawówce :)




Żródła zdjęć: 1 2 3 4 5 6 

A u was są już choinki? Pokażcie koniecznie! Podzielcie się linkiem do zdjęcia, niezależnie od tego czy wasza choinka jest tradycyjna, czy alternatywna :)

30 komentarzy:

  1. Ja w swoim mieszkaniu już też mam choinkę. Jednak ja mam małą sztuczną i do tego ozdoby, które zakupiliśmy parę lat temu specjalnie do swojego mieszkanka:) Na te na ścianie mam wielką ochotę, ale faktycznie trzeba później planować malowanie. Twoja jest świetna!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetne są :) Ta z półek najlepsza <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem zachwycona numerem 8 i jak tylko będę miała duży salon i ogromną pusta ścianę :D na pewno coś podobnego wyczaruję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dla mnie taka alternatywna choinka może stanowić tylko dodatek, do "prawdziwej", tradycyjnej

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wolę sztuczną choinkę, bo się przynajmniej nie sypie :) A studencka wersja choinki podoba mi się :) Podobają mi się jeszcze choinki na ścianę i spożywcze :D U mnie jeszcze choinki nie ma i nie wiem kiedy będziemy ubierać :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo jakie piękne!!! Te z owoców i pierniczków najlepsze ;)) Ja już czekam na ubieranie choinki! Myslę że w ten weekend się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne te choinki, tylko u mnie taka spożywcza by długo nie postała :D Ja u siebie na stancji postawiłam taką małą choinkę, zawiesiłam łańcuch, renifery oraz kokardki i bardzo ładnie się to prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne pomysły. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niektóre pomysły są prześwietne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, so many cool Christmas trees! I love that tree made of fruit! Have a wonderful season and thank you for your lovely comment, xoxo
    http://www.hollylovespaul.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno wyglądają ciekawie, ale nie ma to jak tradycyjna i pachnąca choinka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna ta Twoja choineczka! Te na ścianie wyglądają świetnie! :) Spożywcza wygląda za to smakowicie, długo by u mnie nie postała :D hihi

    OdpowiedzUsuń
  13. Super te na ścianę, jak już będę miała swoje mieszkanie i za mało miejsca to coś takiego zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne pomysły, ja mam żywą i pięknie ubraną przez mojego chłopaka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Genialne pomysły, ale nic nie zastąpi żywej, pachnącej świętami choinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pomysły, Twoja choinka też jest super :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja mimo tego, że uwielbiam żywą choinkę takie alternatywne również skradły moje serce :) ❤

    OdpowiedzUsuń
  18. twoja drewniana i to biała choinka strasznie mi się podoba ;) mam bzika ostatnio na biel (jeśli chodzi o wystrój wnętrza ) ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Najbardziej przypadły mi do gustu te drewniane choinki - są cudne! W wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu mamy tylko świąteczne światełka. Za to w rodzinnym domu - stoi, standardowo, choinka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. uwielbiam choinki w róznej postaci

    OdpowiedzUsuń
  21. Podobają mi się takie oryginalne pomysły na choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. te spożywcze najbardziej do mnie przemawiają ;) ale i tak stawiam na żywą, jak co roku :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Sztuczne tez potrafią wyglądać nieziemsko jednak ja uwielbiam zapach świeżej choinki :) zapraszam Cie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. U mnie stoi tradycyjna choinka, ale te pomysły bardzo mi się podobają, zwłaszcza dla łasuchów oraz pomysły na ścianie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne pomysły :) mnie osobiście podoba się żywa choinka , ale nigdy jeszcze nie miałam takiej u siebie :/
    Może kiedyś :)
    Pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do siebie :)
    Wesołych Świąt!
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń
  26. Choinki wszystkie cudne, a biała prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedzenie mnie i zostawienie po sobie śladu. Twoja opinia jest dla mnie cenna, a Twój komentarz miłą nagrodą za moją pracę.

Zawsze staram się zaglądać do osób, które komentują moje posty. Proszę, nie pisz w komentarzu: 'obserwujemy?'. Jeśli podoba Ci się mój blog i masz taką ochotę, zaobserwuj. Jeśli i mnie spodoba się Twój blog, na pewno też to zrobię.